Összetűzésben az aranysakálok és vadászok a Tisza mellett

Budapest, 2018. augusztus 16. – Lillehammer-ben, Norvégiában rendezték a 33.Fakitermelő Világbajnokságot 2018. augusztus 2-5. között. Az idén először meghirdetett női kategóriában rögtön magyar sikerek is születtek Veres Boglárkának köszönhetően. Bogi egy nem tuningolt széria-motorfűrésszel, a STIHL MS 461-gyel a „Kombinált darabolás” és a „Lánckímélő darabolás” versenyszámokban is dobogós helyezést ért el. Eredményei külön figyelemre méltók annak ismeretében, hogy a versenyre április közepén kezdett el készülni, és nem fakitermelő a hivatása, hanem mérnökként dolgozik civilben.

„Felejthetetlen élmény volt a világbajnokságon részt venni, és mindenképp szeretném folytatni a versenyzést. Ezúton szeretnék köszönetet mondani a magyar csapat tagjainak – többek között Juhász Istvánnak, mert mindenben támogattak, és még az odaúton is tippekkel és tanácsokkal láttak el. Mindez nagyon sokat segített ráhangolódni a versenyre” – mondta
Veres Boglárka, aki a felkészülés alatt egy motoron járta az országot, oldalán a motorfűrésszel.

A versenyszámok közül Bogi a „Kombinált darabolásban” első, a „Lánckímélő darabolásban” harmadik helyezést ért el. A „Kombinált darabolás” során két rönkről kell levágni egy-egy 3-8 centiméter közötti darabot alulról kezdve a vágást, majd a közepénél járva felülről folytatva. A versenyzők akkor kapnak magas pontszámot, ha az alulról és a felülről indított vágás külön összekötés nélkül találkozik egymással. A „Lánckímélő darabolásnál” szintén két rönkről kell levágni egy-egy 3-8 centiméteres darabot. Mindezt úgy, hogy a levágott darab 90 fokos szöget zárjon be a fatörzzsel anélkül, hogy a versenyző a rönk alatti táblába belevágna. Amennyiben megsérti a rönk alatti táblát, kizárják a kategóriából. A Fakitermelő Világbajnokságot (WLC – World Logging Championship) az 1970-es évek óta rendezik meg, hogy az erdészek képességeit öt kategóriában mérjék össze: fadöntés, láncszerelés, kombinált darabolás, lánckímélő darabolás, gallyazás. A verseny arra összpontosít, hogy a résztvevők hogyan tudják kezelni a láncfűrészt. Minden versenyszámban a sebesség, a pontosság és a biztonság alapján értékelik a versenyzőket. Gyakran csupán néhány tizedmilliméter a különbség a győzelem és a vereség között.

Forrás: Clairandcurtis